Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u dětí
Sárazová, Daniela ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u d tí. Cíl: Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký je výskyt rizikových faktor vzniku logopedických vad u d tí v eské republice a jaké obtíže tyto d ti mohou mít, v obojím p ípad s d razem na ty, se kterými se m že setkat i které m že ovlivnit fyzioterapeut. Jedná se p edevším a pre- a perinatální komplikace, komplikace v pr b hu raného psychomotorického vývoje a motorické obtíže dít te. Metody: Sb r dat probíhal pomocí anonymních anketních šet ení, která byla distribuována do 11 logopedických ambulancí v Praze a Jesenici u Prahy. Anketní šet ení vypl ovali rodi e d tí s logopedickými vadami p i návšt v ambulance. Celkov bylo do výzkumu zahrnuto 145 anketních šet ení. Výsledky: Hypotéza . 1 se potvrdila - u d tí s logopedickými vadami v eské republice byl nalezen z hlediska prenatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v t hotenství (než um lého oplodn ní) a z hlediska perinatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v pr b hu porodu (než p ed asného narození i nízké porodní hmotnosti). Potvrdila se i hypotéza . 2 - výskyt komplikací v pr b hu raného psychomotorického vývoje byl u d tí s logopedickými vadami v eské republice vyšší, než jakýchkoli pre- nebo perinatálních komplikací. Poslední hypotéza . 3 se potvrdila jen áste n - u d...
Reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku
Tichý, Pavel ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Zelinková, Olga (oponent)
BIBLIOGRAFICKÉ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení autora: Mgr. Pavel Tichý Název disertační práce: Reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku Pracoviště: FTVS UK, Katedra sportovních her Vedoucí práce: Doc. PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Rok prezentace: 2016 ABSTRAKT Cíl: Zjistit možnosti reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku a vytvořit intervenční reedukační program, jehož cílem bude zmírnění těchto obtíží. Následně pak intervenční reedukační program použít a ověřit, jestli měla intervence efekt na motorickou způsobilost dětí. Metody: Výzkum byl řešen jako intervenční prospektivní studie, ve které byly zkombinovány dvě orientace pedagogických výzkumů, kvantitativní a kvalitativní. K řešení práce byl použit výzkumný design - Crossover design (Wilmore et al., 2008; Thomas et al., 2005), který byl koncipován jako experiment obsahují intervenci v podobě reedukačního pohybového programu mající za cíl působit na motorické obtíže dětí. Kvantitativní část výzkumu byla zaměřena na hodnocení motoriky a na odhalování motorických obtíží u dětí v mladším školním věku. K hodnocení změn motoriky byla použita baterie testů MABC-2 (Henderson et al., 2007). Kvalitativní část výzkumu je zastoupena třemi případovými studiemi, ve kterých je detailnější popis vztahu poruchy k životu dětí. Výsledky a...
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.
Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u dětí
Sárazová, Daniela ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u d tí. Cíl: Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký je výskyt rizikových faktor vzniku logopedických vad u d tí v eské republice a jaké obtíže tyto d ti mohou mít, v obojím p ípad s d razem na ty, se kterými se m že setkat i které m že ovlivnit fyzioterapeut. Jedná se p edevším a pre- a perinatální komplikace, komplikace v pr b hu raného psychomotorického vývoje a motorické obtíže dít te. Metody: Sb r dat probíhal pomocí anonymních anketních šet ení, která byla distribuována do 11 logopedických ambulancí v Praze a Jesenici u Prahy. Anketní šet ení vypl ovali rodi e d tí s logopedickými vadami p i návšt v ambulance. Celkov bylo do výzkumu zahrnuto 145 anketních šet ení. Výsledky: Hypotéza . 1 se potvrdila - u d tí s logopedickými vadami v eské republice byl nalezen z hlediska prenatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v t hotenství (než um lého oplodn ní) a z hlediska perinatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v pr b hu porodu (než p ed asného narození i nízké porodní hmotnosti). Potvrdila se i hypotéza . 2 - výskyt komplikací v pr b hu raného psychomotorického vývoje byl u d tí s logopedickými vadami v eské republice vyšší, než jakýchkoli pre- nebo perinatálních komplikací. Poslední hypotéza . 3 se potvrdila jen áste n - u d...
Reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku
Tichý, Pavel ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Zelinková, Olga (oponent)
BIBLIOGRAFICKÉ IDENTIFIKACE Jméno a příjmení autora: Mgr. Pavel Tichý Název disertační práce: Reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku Pracoviště: FTVS UK, Katedra sportovních her Vedoucí práce: Doc. PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Rok prezentace: 2016 ABSTRAKT Cíl: Zjistit možnosti reedukace motorických obtíží u dětí mladšího školního věku a vytvořit intervenční reedukační program, jehož cílem bude zmírnění těchto obtíží. Následně pak intervenční reedukační program použít a ověřit, jestli měla intervence efekt na motorickou způsobilost dětí. Metody: Výzkum byl řešen jako intervenční prospektivní studie, ve které byly zkombinovány dvě orientace pedagogických výzkumů, kvantitativní a kvalitativní. K řešení práce byl použit výzkumný design - Crossover design (Wilmore et al., 2008; Thomas et al., 2005), který byl koncipován jako experiment obsahují intervenci v podobě reedukačního pohybového programu mající za cíl působit na motorické obtíže dětí. Kvantitativní část výzkumu byla zaměřena na hodnocení motoriky a na odhalování motorických obtíží u dětí v mladším školním věku. K hodnocení změn motoriky byla použita baterie testů MABC-2 (Henderson et al., 2007). Kvalitativní část výzkumu je zastoupena třemi případovými studiemi, ve kterých je detailnější popis vztahu poruchy k životu dětí. Výsledky a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.